اندیشکده من

اندیشه ها و تأملات من در حوزه های فرهنگی اجتماعی، مدیریت و...

اندیشکده من

اندیشه ها و تأملات من در حوزه های فرهنگی اجتماعی، مدیریت و...

اندیشکده من

هَل یَستَوِى الَّذینَ یعلَمونَ و الَّذینَ لایَعلَمونَ
آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمیدانند یکسانند ؟

«اهل مطالعه و اندیشه باشیم»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چپ یا راست ؟! (دوقطبی سازی فضای جامعه)

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۵۱ ب.ظ

 

کمی تفکر !
 
یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه و کشور ما وجود دارد جناحی شدن و وجود تعارض و خط کشی های چپ و راست (یا همان اصلاح‌طلب و اصولگرا ) است!
چرا باید همه چیز را با دید سیاسی و جناحی نگاه کنیم ؟! 

 

 
از من زیاد سوال می شود یا قضاوت می شود که تو چپی هستی یا راستی ؟ و من می گویم هیچ کدام، بالا !!! و من از این خط کشی های سیاسی بسیار ناراضی هستم و این دوقطبی سازی را به صلاح کشور نمی دانم ! در انتخابات ها هم با تفکر خودم و با در نظر گرفتن صلاح کشور به افرادی از هر دو جناح رأی داده ام ...!

جناح چپ و راست ما هر دو دارای نیروها و مدیران ارزشمندی هستند و البته آدم های ناکارآمد و افراطی و احساسی و هم در هر دو جناح وجود دارند ...

لذا در دولتها و مجلس های گذشته هم اشتباهاتی وجود داشته است و هم کارهای مثبت که نباید نادیده گرفته شود !

بسیاری از اشکالات و اشتباهات هم به خیلی از مسائل فرهنگی و ساختاری بازمی گردد و صرفاً نمی شود یک جناح را محکوم کرد!

به نظر من نباید با روی کار آمدن یک جناح ، نیروهای ارزشمند و بعضا با تجارب گرانبهای جناح دیگر از صحنه مدیریت کشور خارج شوند...

این جناح بازی ها باعث می شود بسیاری از منابع انسانی ارزشی کشور عملا اوت شوند و خیلی از تجارب بلا استفاده بمانند ، خیلی از طرح ها ناقص بمانند و خیلی از بودجه ها به هدر روند و ... !

به نظر من باید در شرایط فعلی کشورمان آن هم با این همه بدخواهان خارج از مرزها ، اتحاد ملی به وجود آید و همه با هم متحد شوند و با بسیج منابع و امکانات ، فقط به رشد و توسعه ایران عزیز فکر شود .

حال آنکه بازی های سیاسی و خط کشی های آن در این شرایط بسیار به کشور لطمه می زند و بعضا باعث می شود منفعت طلبی جناحی ارجح منافع ملی قرار بگیرد .

در انتخابات ها و در جنگ به قدرت رسیدن جناحی ، بسیار بداخلاقی ها و دروغ ها و تهمت ها دیده می شود که متاسفانه این فرهنگ از بالا به پایین هم منتقل می شود و باز هم متاسفانه در سطوح پایین تر این دعواها و مشاجرات به محیط مقدس خانواده ها و محیط های همکاری و جمع دوستان نیز کشیده می شود و سبب کدورت های بسیاری می شود . ( آسیب های اجتماعی )

نگاه تعصبی و احساسی و صرفا دنبال کردن اخبار یک طرفه و ایجاد تنش و دامن زدن به اختلاف در جامعه مضر است.

به یاد بیاوریم. رفتار سیاست زده، دوقطبی ساز و نفرت پراکن برخی افراد را در حوادث مشابه:

حادثه پلاسکو - معدن گلستان- حمله داعش به تهران- و حالا در زلزله کرمانشاه ...

چقدر زمان خواهد برد تا فرهنگ سیاسی ایران، ادراک کند در هر حادثه ای، همدلی، آرامش و کمک به آسیب دیدگان اولویت اصلی است؟ 

 

در اینجا این بیان از رهبر فرزانمون به ذهنم خطور کرد که فرمودند :

(مقام معظم رهبری: بنده معتقد به اصولگراى اصلاح طلبم؛ اصول متین و متقنى که از مبانى معرفتى اسلام برخاسته، با اصلاح روش ها به صورت روز به روز و نو به نو )

با این تعریف ، ای کاش که همگی مسئولین ما اصولگرای اصلاح طلب باشند...

 

 
امیدوارم با نگاه علمی تر به مدیریت کشور و دور شدن از این شرایط احساسی و با اتحاد ملی و زیر سایه رهبری مدبرانه و هوشمندانه رهبر انقلاب همه به رشد و توسعه ایران عزیز فکر کنیم ...


این کلیپ دیرین دیرین هم خیلی خوب و با زبان طنز حرف دل ما رو زده که توصیه می کنم دیدنش رو از دست ندید :

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی